3 önskningar

En man kommer in på en bar och beställer en öl. Därefter tar
han fram en väska, öppnar den och plockar ut en liten flygel.
Ut hoppar också en 30 cm lång man, som sätter sig vid flygeln
och börjar spela.

Bartendern frågar intresserat "Var har du fått den där ifrån?"
och pekar på den lille mannen.

"Jo," svarar gästen, "jag hittade en ande, och fick 3
önskningar."

"Åhå," sade bartendern. "Skulle jag kunna få en önskning? I
sådana fall serverar jag dig gratis här hädanefter."

Gästen nickar medgivande, varpå bartender önskar sig 1.000.000
kronor. Genast börjar det bokstavligen REGNA grodor från taket.

"Vad i hela friden handlar det här om?" undrar bartendern
upprört.

Gästen svarar: "Jag glömde säga att anden hör lite dåligt. Du
tror väl ändå inte att jag önskade min en 30 cm lång PIANIST?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0