"Du borde inte"

Jag fick ett enormt sug för fattiga riddare (maträtten alltså) x)

Jag ringde till mamma, ungefär såhär lät det.

Simone: Mamma...hur gör man pannkakssmet.
Mamma: Nej, inte idag, vi kan göra våfflor nån dag? JA det gör vi

Fan tänker jag, vem har sagt att jag vill ha vofflor? pannkaka sa jag ? sa jag vofflor? nej mamma lilla, du börjar kanske bli lite senil?

Simone: nej mamma.. jag vill ha fattiga riddare.
Mamma: nej gumman, du borde inte göra det idag
Simone: okej...puss.

Okej nu till ordet BORDE.
man kan säga "helst inte" istället för borde.
tex.

Man borde inte palla äpplen - men man gör det endå
Man borde inte svära - men man gör det endå
Man borde inte ladda ner musik från internett - men man gör det endå
Man borde inte dricka vatten ur sjön - men man gör det endå
Man borde inte göra fattigariddare - MEN MAN GÖR DET ENDÅ.


Jag går in på google för att hitta pankaks resept.
Jag hittar ett resept för 10 pers.
Dagens ilandproblem : jag är bara en person.
Vad gör vi då ? jo, vi dividerar till en person ( god bless matte lektioner)
När jag har dividerat märker jag att det då ska bara vara ett halvt ägg.
okej.. att lämna ett halvt ägg i kylskåpet låter bara töntigt så jag gör pannkaksmet för 3 pers och slänger rästen (läs: skickar till barn i andra länder som inte har någon mat)

Jag gör mina fattiga riddare, och äter upp dom ( haha )
Slutet gott allting gott, Simone fick sina riddare tillslut.








Kommentarer
Postat av: Anonym

"Simone fick sina riddare tillslut." ...och de levde lyckliga i alla sina dagar.

2010-03-25 @ 22:49:35
URL: http://ninjamd.blogg.se/
Postat av: sanna

utan att fråga om jag ville ha?

2010-03-26 @ 16:25:26
URL: http://sannatillstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0